Cerrar

es | val   Opciones

Test de l'emprenedor col·lectiu (treball en equip)

Autodiagnòstic sobre les capacitats de treball en equip

Publicado por opoveda
martes, 02 de septiembre de 2014

 

Mostrar ampliado

Haz clic en la Imagen para volver a la Home de Autodiagnósticos.

Haz clic en la Imagen para volver a la Home de Autodiagnósticos.

L’emprenedoria no ha de ser una aventura en solitari. Son molts els qui a l’hora de posar en marxa una iniciativa empresarial decideixen compartir amb altres persones les decisions, les responsabilitats, les inquietuds, els èxits i, també, els fracassos.

 

Treballar en equip, cooperar, compartir coneixement, enriquir-se en l’àmbit personal i en el professional són algunes dels avantatges d’un projecte empresarial col·lectiu.

 

La cooperativa de treball com a fórmula d’autoocupació col·lectiu necessita la participació democràtica de totes les persones sòcies en la presa de decisions. Per això, totes les persones compten per igual.

 

Però en qualsevol empresa, siga quina siga la seua fórmula jurídica, trobem equips de treball que han de funcionar amb la màxima eficàcia i eficiència.

 

Decidir el número de persones més adequat per a cada iniciativa de negoci pot dependre de molts factors externs i pot anar variant en el temps. Tot i això, és convenient parar-se a pensar en el perfil de las persones que compartiran un projecte empresarial, ja que la configuració d’un equip que es complemente a l’hora de treballar és més important del que sembla tant en el moment de la posada en marxa como en el de la maduració de l’empresa.

 

Realitzar el “test de l’emprenedor col·lectiu (treball en equip)” et donarà les clau per conèixer quins factors de la personalitat predominen més o menys en cadascun dels membres de l’equip i determinar si es tracta d’un equip complementari o si és necessari incorporar cap altra persona perquè aporte algun dels factors que resulta deficitari en el grup.

 

El test (autodiagnòstic) del treball en equip

 

Quatre són els factors necessaris per afavorir un bon treball en equip i aconseguir l’èxit empresarial a curt i a llarg termini. Aquests factors els trobem en major o menor mesura en totes les persones: el productor, l’administrador, l’emprenedor i l’integrador. No obstant això, és convenient que els quatre es distribuisquen d’una forma equilibrada entre tots els membres per aconseguir un equip que es complemente de forma adequada.

 

Aquest qüestionari ofereix un diagnòstic sobre com es distribueix cadascun dels quatre factors en cada membre de l’equip i permet conèixer, així, els punts forts i dèbils del grup.

 

S’ha de dir que ningú pot tindre les quatre característiques enunciades de forma essencial, sinó que el més habitual és posseir dues més destacades i unes altres dues secundàries o menys remarcades, de forma que sempre preval en cada persona un perfil sobre els altres dos o tres.

 

Els quatre trets són igualment importants i necessaris en una empresa, i cobren un major o menor protagonisme segons el moment i les necessitats o els reptes als que s’haja d’enfrontar l’organització.

11.132 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO