Cerrar

es | val   

"La imatge visual és fonamental per donar a conèixer els valors de qualsevol empresa"

Entrevista realitzada a David Dols. Director Tècnic i Audiovisual a Ecommaster.

Perquè és tan important per a una empresa la seua imatge?

La imatge visual és fonamental per donar a conèixer els valors de qualsevol empresa, la seua posició en el mercat i, per suposat, explicar al target les propostes diferencials dels productes o serveis que ofereix. Una imatge val més que mil paraules i, actualment a Internet, per poder competir amb l’embull d’informació has de cuidar molt el perfil visual corporatiu. Un logo adequat i potent, unes fotografies de qualitat i vídeos optimitzats perquè et troben pels diferents canals t’obre moltes portes pel que fa a aconseguir tràfic cap al teu negoci i generar confiança en l’usuari.

Quins aspectes han de tenir en compte les empreses per oferir una bona imatge visual?

El primer que han de tenir en compte les empreses per a generar una bona imatge és conèixer perfectament el perfil de client al qual s’adrecen i tot açò unit a una anàlisi ferma de la competència per generar continguts visuals d’acord amb aquests aspectes. Escollir colors, tipografies, estil, fotos de producte i corporatives, audiovisuals singulars i sobretot aplicar-ho a les diferents campanyes de màrqueting i publicitat que es llancen. En aquests temps en els quals tot és tan online s’ha de comptar, evidentment, amb un web optimitzat, ben estructurat i sense massa informació i s’han de destacar visualment les propostes de valor i de manera icònica. Aquesta és la forma de fer que el teu client et tinga com a referència, se senta còmode amb la teua marca i, finalment, gaudisca de l’experiència de compra.

Què és el videomàrqueting i perquè serveix?

El videomàrqueting és una forma efectiva i potent d’explicar o de fer publicitat a una marca, producte o servei amb l’objectiu de posicionar en Internet i, per tant, amb la finalitat de vendre. És una ferramenta essencial per a la millora de la credibilitat i confiança davant els clients. Serveix per informar de les característiques de producte o servei, de novetats, notícies, aplicacions, curiositats i per mostrar els beneficis de la marca. També serveix per anunciar i promocionar esdeveniments de l’empresa. La idea del videomàrqueting és crear vídeos per captivar l’usuari i potenciar la imatge de marca. Youtube és més que un canal online per pujar vídeos: és el 2n cercador més gran del món, el tercer lloc web més visitat i té milions de reproduccions al dia. Perquè no ho hem d’aprofitar? Optimitzar un vídeo és gratis.

I els continguts visuals? 

Pel que fa als continguts visuals són totes aquelles estratègies de venda en les quals utilitzes imatges, ja siguen estàtiques, en moviment o interactives (fotos, gifs, vídeos, infografies...) i que es llancen pels diferents canals online/offline (web, landings, xarxes socials, publicitat de pagament online, catàlegs...) per atraure clients.

És possible crear continguts de qualitat amb pocs recursos?

Per suposat que es poden realitzar continguts de qualitat amb pocs recursos: en la imaginació està la clau. És important tindre bon material, bon equip tècnic i coneixement però hui en dia amb l’entrada dels telèfons mòbils intel·ligents, les tauletes, les càmeres DSLR i demés, qualsevol pot fer fotografies i vídeos espectaculars. Només es necessita genialitat, treball, actitud i dedicació. A més, existeixen infinitat de ferramentes gratuïtes i en el núvol que et permeten crear fàcilment continguts molt molt dignes. Allò fonamental és el QUÈ, no el COM. Si tens una bona idea, no hi ha obstacles que t’impedisquen dur-la a terme.

Quins consells li donaries als emprenedors que volen crear continguts publicitaris de qualitat?

Sobretot, que no vegen aquestes ferramentes com quelcom impossible de fer. Que facen mans i mànigues i comencen a crear vídeos o continguts visuals JA! Encara que no siguen perfectes. La idea és provar, provar i provar. Que no es preocupen perquè a poc a poc les aniran millorant i veuran els resultats molt prompte. Una cosa molt important que han de tenir en compte és que no han d’intentar agradar a tot el món i, per suposat, que s’han de concentrar específicament en els seus clients potencials.

Per acabar, quins projectes de futur tens a la vista? Cap objectiu professional assolit que vulgues compartir amb nosaltres?

En primer lloc, seguir aprenent i treballant com fins ara: donant el millor de mi en cada projecte i gaudint amb la meua professió. M’agrada, en breu, potenciar la meua marca personal i recopilar les meues experiències a través d’un bloc. I en futur, m’agradaria provar amb un negoci online que tinc en ment des de fa algun temps –i compaginar-ho amb el meu treball– tot i que ara mateix, per temps, em resulta complicat. Una fita? Haver realitzat treballs per a empreses importants i haver-los donat resultats òptims. Aquest és el millor èxit que un pot tindre com a professional. De moment, vaig a la cerca de la genialitat i, sobretot, pense que el millor està per vindre.

David Dols estarà amb nosaltres el proper 14 de setembre i impartirà la jornada El videmàrqueting com a estratègia de vendes

Descarrega l’entrevista completa aquí

6.154 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO