Cerrar

es | val   

Es possible aplicar Big Data a la petita empresa?

Article de Enrique C. Paya sobre Big Data a les petites empreses

En una conversació amb un amic que es dedica a la adaptació d’empreses a la LOPD i destrucció de documents, vaig comentar els primers passos realitzats per a crear el meu projecte actual, fa ara més d’un any.

Vaig explicar que havia identificat un problema als departaments comercials de la informació de les empreses. El problema era el descontrol i la manca de gestió de la informació que es recapta després d’una acció de màrqueting i vendes.  

La conversació que vam mantindre es va centrar en la importància de la gestió de la informació en les empreses i en el fet de que no s’aplique ninguna estratègia o protocol en el control d’eixa informació.

Big Data és el futur, es va dir, encara que ara és el present. Això és el que vull fer, que la petita empresa puga aplicar el seu propi Big Data

Sona incongruent ja que Big Data és el procés d’un gran volum de dades, de gran varietat a una ràpida velocitat. Hui en dia es coneix com Small Data per adaptar-lo al Big Data d’estar per casa.

Per fer un resum, jo done solució a les empreses que volen recopilar, emmagatzemar i posteriorment analitzar la informació que reben del seu equip comercial per a poder optimitzar els seus recursos, esforços i resultats.

Mediant la implantació d’eines de gestió comercial amb CRM, conseguim el control de les nostres gestions comercials. Una acció que ens ajudarà a processar ràpidament la informació que tenim al nostre poder i amb ella, rectificar els nostres punts dèbils i potenciar els forts.

Amb aquest mètode, podrem identificar comportaments de compra, saber si estem encertant o no en les nostres gestions, conèixer el forecast de la nostra empresa, el desviu final i els motius d’aquest. Podrem, també, identificar noves oportunitats de negoci, facilitant als nostres departaments de I+D informació crucial per al desenvolupament de nous productes i realitzar la tan desitjada, venda creuada.

Les eines ens ajudaran a millorar la relació amb el client, per la qual cosa el fidelitzarem.

Si a més, utilitzem els resultats per al seu anàlisi, trobarem patrons que ens faciliten la millor comprensió dels nostres clients i mercats, la qual cosa ajudarà i farà mes ràpida la presa de decisions a les nostres empreses.

Si donem resposta a la pregunta de l’article, per suposat que podem aplicar Big Data a les nostres petites empreses, es a dir, podem realitzar presa de dades, gestió d’aquestes per a posteriorment analitzar-les i una vegada obtinguts el resultats, aplicar les accions necessàries per a millorar processos, vendes i resultats.

 

Fuente original del contenido:

Enrique C. Paya  
http://ceeielche.emprenemjunts.es/?op=36&id=14245  

5.581 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO