Cerrar

es | val   

No és el mateix ser un emprenedor que un aventurer

Ser un emprendedor no es ser un aventurero

Ni tampoc és el mateix emprendre una aventura que aventurar-se en una emprenedoria

Publicado por JoelPintoRomero
martes, 11 de diciembre de 2018 a las 14:17

Moltes vegades, és comú parlar de l’emprenedoria com una aventura meravellosa o afalagar l’esperit aventurer i desenfadat que sol caracteritzar aquells emprenedors que arrisquen tot per a perseguir un somni.

Certament, no és el mateix ser un emprenedor que un aventurer encara que ens parega que si.

És normal escoltar aquestes coses a cursos, xarrades i seminaris per a emprenedors. S’insistix en la necessitat de deixar-se arrastrar per la passió, per l’energia, la il·lusió, treballar 80 hores cada setmana, que tingues un esperit rompedor, que no et detingues davant ningun obstacle…

Es fa molt d’èmfasi en allò de que no és necessari tenir un capital estalviat per a emprendre o inclús, els més atrevits, resten directament importància al fet de fer una pausa i detindre’s per a dissenyar un pla.

A vegades pareix que l’única cosa que es necessita per a emprendre és tenir les ganes o trobar-se en una situació d’absoluta necessitat. I realment no funciona així.

Professionalment, allò que més em preocupa, inclús durant les revisions que faig amb els meus clients de consultoria, és que no es presta suficient atenció a dos àrees molt importants: la dels diners i la de la planificació. Emprendre sense diners és posar-te les coses més difícils sense necessitat.

Als emprenedors més joves moltes vegades el no tenir fills ni obligacions financeres o simplement pel fet de viure amb els pares, no se’ls permet accedir a qualsevol tipus de finançament per a emprendre.

Encara que és cert que no és impossible emprendre sense diners, també és cert que són moltes menys les opcions que estan a les nostres mans quan no comptem amb un respatler financer.

S’entén que un emprenedor jove que encara no té fills, pot disfrutar d’una situació financera més lleugera, per suposat que sí. Fins aquest punt, estem d’acord. No obstant, qui va dir que un jove que encara viu amb els seus pares no té accés a finançament? Qui està cobrint en nom del nostre jove emprenedor els rebuts de la llum, telèfon, lloguer o inclús el propi menjar? No són els pares mateixa? No és aquesta una forma de finançar les despeses normals que tindria el nostre jove emprenedor si creara el seu negoci fora de casa? Implica treballar des de casa aquestes despeses o no volem veure-ho?

És important anomenar a cada cosa pel seu nom i posar els punts sobre les is abans d’animar els joves, sobretot aquells recent eixits de la universitat, a que inicien la seua aventura al món dels negocis amb tota la il·lusió però sense un cèntim a les seues butxaques.  Així, és molt probable que la seua idea no vega la llum simplement per no tenir res per a fer front a les mínimes despeses o inclús o perquè una despesa imprevisible els saque del mercat o els obligue a endeutar-se simplement per haver fet cas a un mall consell.

Està situació és més comú del que pareix, el que passa és que no és un tema del qual es parle a internet.

Com has de saber fins on anar si no has triat un destí ni has traçat una ruta que t’indique el camí cap on anar?

Si mires la teua pròpia situació personal, estic segur que mai en la teua vida t’has anat d’aventura sense preparar, almenys, una petita motxilla amb les coses més essencials: una botella d’aigua, un telèfon mòbil, una llanterna, una manta o qualsevol cosa per a menjar. Això com a mínim, i és probable que mai t’hages anat a caminar a un lloc sense tindre un perquè o un fins quan. La majoria de les persones no ho fan d’eixa manera. El mínim és saber, com a poc, cap a on anar i quina ruta s’ha de tomar per arribar en un temps decent. Això es tenir un pla, encara que siga senzill.

No sé si a tu t’ha cridat l’atenció com a mi, però en moltes sessions de formació a les quals he assistit, no es fa menció a la necessitat de planificar, encara que siga d’una forma senzilla, el que serà el teu negoci o com va a funcionar, les coses que et faran falta per a sacar-ho endavant, és a dir, allò que moltes persones anomenen “El pla de la tovalleta”.

Tenir una actitud positiva, ser una persona proactiva, tenir il·lusió, sentir-se enamorat d’allò que fas i de l’idea que tens per al teu negoci té gran importància, en això estem d’acord. Però, també és necessari tenir un pla de negocis, tan senzill i breu com consideres, en el qual fages un anàlisi de les coses que et pots trobar en el camí de la teua emprenedoria. Coses tan significatives com quines són les teues fortaleses i debilitats o les oportunitats i amenaces que el mercat posa davant de tu.

T’assegure que fent aquest breu exercici, et sentiràs molt més tranquil i podràs gestionar el teu negoci de manera efectiva.

Què fer per a arrancar com a emprenedor i no ser un simple aventurer?

  • Definix amb claredat cap a on vols anar i quan temps vols que dure el viatge. El “cap a on” és important per assegurar-te que tries el camí correcte a eixa direcció. El “quant de temps esperes que dure el viatge” és igualment o pot ser més important perquè també has de saber quan és necessari canviar de direcció si les coses no ixen com esperaves y necessites molt més temps per arribar al destí.
  • Intenta no emprendre amb les butxaques buides. Assegura’t que tens diners suficients per a cobrir les teus despeses, al menys els dos primers anys. Si consideres que dos anys es pràcticament impossible, intenta tenir diners suficients per als primers dotze mesos. Has de tenir en compte que si no ho fas, el teu projecte dependrà exclusivament de les ventes que pugues generar. Es per això que qualsevol moviment inesperat del mercat o del negoci et podria desestabilitzar.
  • Definix amb molta claredat que faràs per aconseguir clients, la teua font de finançament més immediata i segura. Per molt bona que siga la teua idea de negoci, el teu projecte no arribarà a ningun lloc si no conseguixes clients que compren allò que oferixes. No l’oblides que un producte sense clients està condemnat al fracàs.
  • Fes un pla per a controlar el creixement del negoci. Encara que parega mentira, un dels desafius més grans per a tot emprenedor és gestionar l’èxit. Molts creixen molt prompte i es queden sense diners en un obrir i tancar d’ulls. El creixement del teu negoci pot omplir butxaques però pot no ser suficient per a generar un creixement real. Assegura’t de fer les coses al contrari: que el teu negoci cresca primer i després augmenta els diners de forma progressiva.

 

Ser emprenedor és per a mi una aventura meravellosa que et dóna la valuosa oportunitat de fer les coses diferents, de canviar tot allò que vulgues canviar i de fer les coses bé en tot moment, sempre i quan la teua emprenedoria es realitze com un mínim de sentit comú.

No convertisques la teua emprenedoria en un malson, ni deixes morir la teua idea meravellosa per no tomar-la més en serio.

Recorda que no és el mateix ser un emprenedor que un aventurer. Planifica el teu projecte i porta’l endavant amb sentit comú. No deixes que la manca de visió arruïne allò que podria haver sigut una experiència al·lucinant.

8.438 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO