Cerrar

es | val   

OkyWatch, geolocalització i seguretat infantil amb tecnologia valenciana

OkyWatch

Publicado por Lourdesgares
miércoles, 19 de diciembre de 2018 a las 18:10

Mostrar ampliado

Alejandro Albiach

Alejandro Albiach

Alejando Albiach és el CEO d’OkyWatch. Veure dos xiquets perduts a la platja li va fer canviar la seua idea de treballar en un projecte de geolocalització de flotes de vehicles mentre estudiava ADE per enfocar-lo a la geolocalització de xiquets.

Va investigar i va començar a donar-li vida a la seua idea. En un país on el 45 % de xiquets de 8 anys té mòbil propi i, per tant, accés a Internet i a persones i continguts poc o res apropiats per a la seua edat, i en un entorn on els pares desconeixen com es mouen els seus fills per la xarxa, un dispositiu intel·ligent que oferira comunicació directa i segura entre pares i fills i que els permetera saber la seua ubicació en cada moment, així com conéixer en temps real si el menut està en una situació de perill, semblava que podria tindre viabilitat.

Mesos després va nàixer OkyWatch, un rellotge intel·ligent, amb GPS i telèfon per a xiquets i xiquetes d'entre 6 i 12 anys.

L’startup va entrar en Lanzadera fa dos anys. En només 3 mesos ja n’ha venut més de 700 unitats, i les comandes continuen creixent. Compta amb aplicació pròpia i amb un encriptat molt segur, ja que geolocalitza menors de forma continua. Segons Albiach, «hem desenvolupat i dissenyat el que realment volíem».

Actualment estos dispositius són una indústria emergent, i la previsió d’Alejandro és que en un parell d’anys arribe al seu punt més alt. La competència no li fa por sinó tot el contrari, la considera positiva, ja que, entre altres motius, ajuda a fer conéixer el producte, abarateix el cost del desenvolupament de la tecnologia i, a més, és un element motivador.

«La qualitat no és negociable. El preu, sí»

Fora d’Espanya, esta indústria està més evolucionada. Assegura que ací està començant a andar, de manera que no existeix massa competència i, a més, llevat d’algunes excepcions, la qualitat dels seus competidors està molt allunyada de la que ofereix OkyWatch.

«La qualitat no és negociable. El preu, sí». Esta és la premissa procedent del model de qualitat total de Lanzadera que marca el dia a dia de l'startup.

El primer any que Alejandro va dedicar al seu projecte va consistir a investigar, fer proves, testar, rebre feedback dels usuaris... per anar afinant més i més el producte fins a donar amb l'estàndard de qualitat que considerava òptim per tal d’eixir al mercat. «El producte havia de ser bo, a més de cobrir una necessitat i aportar valor a l’usuari», remarca.

«Escoltar l’usuari per tal de millorar el nostre producte ens va permetre ser una empresa sostenible i no una moda passatgera»

Per este motiu, la veu de l’usuari és fonamental per a ells. «Quan algú ens torna un rellotge, és més important saber el motiu que el benefici que perdem. L’escoltem perquè gràcies al que ens conta, el nostre producte pot ser cada volta millor. Això és precisament el que ens va permetre ser una empresa sostenible i no una moda passatgera».

D’esta forma van detectar, per exemple, que el fet d'haver d’adquirir una targeta SIM a banda del rellotge suposava una barrera en la ment de l’usuari a l’hora de comprar el dispositius, el que els va portar a tancar un acord amb Yoigo per oferir una SIM de tarifa econòmica i una subscripció en la qual no existeixen despeses extra de lletra xicoteta. Tot i això, l’usuari tria, ja que el sistema operatiu és compatible amb totes les operadores del mercat.

En OkyWatch, per tant, el procés de millora és contínua, perquè la filosofia d’este CEO és perseguir la «qualitat suprema» i, a més, a un preu raonable. «No volem que siga un article d’uns pocs, perquè som conscients que es tracta d’un benefici per a la societat».

«Cal ser tossut. Has de tindre un poc de lectura i obsessionar-te. L’obsessió va portant-te i no ets conscient del que estàs fent»

Este emprenedor reconeix que el camí per a arribar on estan no ha sigut fàcil. «Estos dos anys han sigut durs», explica, al mateix temps que se sorprén del recorregut que ha dut a terme, del treball, de l’esforç i del temps que ha dedicat al seu projecte, i que avui hi continua dedicant. «Cal ser tossut. Has de tindre un poc de lectura i obsessionar-te. L’obsessió va portant-te i no ets conscient del que estàs fent».

Al principi, Alejandro portava ell a soles el timó. A l’any, dues persones van incorporar-se a l'equip per centrar-se «en les dues branques fonamentals de qualsevol empresa: en màrqueting, Mercedes Villar va començar a donar visibilitat i difusió al producte i a la marca; i en desenvolupament, Sergio Guerrero es va encarregar d’informatitzar i automatitzar els sistemes i processos».

Objectius a curt i mitjà termini en té molts. El més pròxim, donar el salt al mercat internacional.

 

9.144 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO