Cerrar

es | val   

"L’èxit de l’empresa estarà assegurat mentres cooperem i tingam un objectiu comú"

Entrevista a Carlos Garcia, CEO de Flamingos’ Life

 

Des del CEEI Elx hem entrevistat a Carlos Garcia, Co-Founder i CEO de Flamingos’ Life, un emprenedor que junt al seu equipo ha aconseguit rellançar la seua marca i posicionar-la amb èxit al mercat. En aquesta entrevista, ens detalla algunes de les claus del seu negoci.

 

Hola Carlos, Conta’ns, quina és la vostra activitat principal?

Principalment som una ecommerce de venda de sabatilles “animal free”. Estem centrant gran part dels nostres esforços en ampliar la nostra ret de venda al mercat físic. D'eixa banda, estem tancant acords amb tendes i distribuïdors europeus, principalment alemanys ja que el mercat vegà allí està molt més madur.

No obstant, encara que som una marca “animal free”, dissenyem i fabriquem les sabates segons les últimes tendències en moda i intentem integrar la filosofia de la marca amb una estètica de producte molt cuidada.

 

Com sorgeix Flamingos’ Life?

Flamingos’ Life sorgeix de la ignorància i la il·lusió. Vaig finalitzar els meus estudis i vaig tenir una idea amb el meu germà Adrián Garcia (Soci de l’empresa) i amb un amic Álvaro Cabeza (ex soci de flam).

Al principi vam dissenyar la marca i vam fabricar un producte (unes sabatilles d’espart) que van tenir gran repercussió mediàtica però van ser un fracàs de vendes. Això ens va portar a la quebra. Després, va produir-se la eixida de moltes persones que treballaven a flam ja que no podíem assegurar els sous ni tampoc un futur a cort termini.

 

Però vau aconseguir remuntar la situació, on considereu que resideix el vostre èxit actual?

Són molts els factors que ens han llevat a l’èxit de flam. Crec que el principal ha sigut la cooperació entre, primer els nos socis que vam alçar la marca i la vam ver rentable i després els treballadors que es van sumar al projecte amb poques garanties de futur però amb una gran actitud i capacitat de reposar-se als problemes.

Flamingos’ Life és una història d’amor entre amics, res de diner, cero experiència al món dels negocis i molta actitud.

L’èxit de l’empresa estarà assegurat mentres cooperem i tingam un objectiu comú.

 

Quin consell li donaries a jóvens com vosaltres que estan pensant en emprendre?

Donar consells sempre és delicat i molt personal. Els diria que emprengueren de cor sense esperar ninguna cosa a canvi. Que formen un bon equip i compartisquen els èxits i els fracassos. Un equip cooperant és més fort i arriba més lluny que una única persona.

 

Voleu compartir amb nosaltres algun èxit professional?

El major èxit va ser aconseguir la rendibilitat de la marca després d’haver fallat sobretot tenint en compte que no teníem recursos, ni dinés ni coneixements. Hem suat molt pel camí.

 

Quins són els reptes professionals que teniu a la vista?

Principalment internacionalitzar-nos. En una primera fase a Europa i sobre tot al sector del retail offline.

6.440 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO