Cerrar

es | val   

Vull tindre èxit en la meua empresa... necessite un pla?

planificación estratégica

planificació estratègica

Publicado por jtormo
viernes, 01 de mayo de 2015 a las 22:30

La definició la tenim clara: un pla estratègic és la reflexió ordenada i organitzada de l’estratègia de l’empresa, aquella que ens permetrà aconseguir l'èxit del nostre model de negoci. Esta és la seua raó de ser. Però el pla es molt més que un simple document que elaborem i llambreguem de tant en tant: és la base de decisions futures.

El pla estratègic és el marc de presa de decisions futures de l’empresa. La planificació estratègica es basa en l’observació de les oportunitats i els perills que pot representar l’entorn futur de la nostra empresa i, segons esta previsió, encadena una sèrie d’actuacions i resultats en un període de temps que han de ser capaces de situar l'empresa en la posició competitiva a la qual aspira.

L’essència del Pla Estratègic es la identificació de les oportunitats i amenaces que apareixeran en el futur els quals, combinats amb altres dades de l'empresa, han d'orientar cap a la presa de decisions per tal d'aprofitar les oportunitats i evitar els perills. Planificar significa, per tant, dissenyar el futur desitjat i identificar els camins per construir-lo.

És el disseny de totes les accions per a aconseguir els nostres objectius.

La planificació estratègica és un procés que comença amb l’establiment dels objectius corporatius i defineix les estratègies i polítiques per tal d'aconseguir-los, i continua mitjançant el desenvolupament de plans detallats d'acció per a assegurar la implantació de les estratègies, cercant el resultat que es pretén aconseguir. És també un procés en el qual es decideix per endavant l'esforç que es vol fer i com i quan ha d'estar fet, cosa que ha d'estar en sintonia amb els resultats a aconseguir i com mesurar-los. La realització del Pla Estratègic, des d’esta perspectiva, és una sistemàtica enfocada a organitzar i conduir l’empresa cap a l’èxit, basat en la realitat de l'entorn en què esta opera.

És la nostra forma d’entendre la gestió de l’empresa.

La Planificació Estratègica és una actitud, una forma d’entendre la gestió de les empreses. Actitud que requereix dedicació i presa de decisions basades en l’observació de l’entorn i del futur, a més de en la determinació de planificar de manera constant i sistemàtica com a una part de la feina de la direcció. Al mateix temps, representa un procés mental, un exercici intel·lectual, més una sèrie de processos, procediments, estructures o tècniques preestablides.

És la definició de què farem i com.

Un pla estratègic des del punt de vista formal engloba quatre tipus d'elements: d’una banda la part més estratègica del pla, la que projecta la visió de l'organització a llarg termini, en el futur, a través de la definició de l'estratègia general de l'empresa i els objectius corporatius. A més, la programació a mitjan termini, que consisteix en la definició de cadascuna de les polítiques de l’empresa i els objectius que es persegueixen per aconseguir-les. En tercer lloc, el pla operatiu o el detall de les accions que es realitzaran per tal d’aconseguir estos objectius i el calendari d’execució, i per últim, el pressupost d’esta estructura, on cada organització pot aplicar la flexibilitat que considere necessària adaptada al seu estil de treball.

Vols conéixer més sobre este tema? Pots consultar el manual Proceso de elaboración de un plan estratégico.

4.612 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO