Cerrar

es | val   

Neuromarketing, 5 tècniques per a aplicar a la teua empresa

Mostrar ampliado

neuromarketing

neuromarketing

 

Quan parlem de Neuromarketing, eixa capacitat per a influir de manera subconscient als clients, pareix que solament hem de centrar l’atenció a les grans empreses. El neuromarketing fa referència a com les acciones de marketing influeixen al nostre cervell a l’hora de comprar. Per molt complicat que puga parèixer, el neuromarketing és una tècnica fàcilment aplicable a tot tipus d’empreses, sense tenir en compte el sector o el tamany de la mateixa.

No és un secret que les persones, en la majoria d’ocasions, diguem més a través dels nostres gestos i de la nostra manera de comportar-nos que amb les paraules. El truc està en la capacitat de les empreses per a detectar les reaccions dels seus clients als diferents estímuls.

Arribar a les emocions del client és el vertader objectiu ja que així s’aconseguirà l’acció. Quan realment sentim alguna cosa i eixa cosa connecta amb nosaltres, és quan verdaderament aconsegueix atraure’ns. D’altra banda, aquells aspectes que depenen de la raó lleven implícit un procés de reflexió que segurament implique una serie de valoracions prèvies a la compra.

Però, com aplicar el neuromarketing a la petita i mitjana empresa?

Aplicar els principis bàsics del neuromarketing al teu projecte empresarial, pot obrir les portes a noves oportunitats empresarials amb les quals la teua empresa puga créixer. Et donem algunes pistes dels més importants per a que els apliques a la teua empresa tant prompte com pugues.

 

1. Defineix la teua proposta de valor

En la majoria d’ocasions, allò que porta a una persona a comprar un producte en lloc d’un altre no és el preu, si no allò que fa que el producte o la seua marca siga significatiu. Abans de llançar qualsevol producte al mercat, és important establir quines són les característiques que el fan exclusiu o diferent si el comparem amb altres productes de similars característiques. Aquest valor diferencial es converteix en el eix central per a atraure als clients.

 

2. Coneix al teu client

Les persones som diferents, i aquelles coses que a algunes persones gaudeixen, altres no  i al contrari. La percepció de l’entorn varia en funció de cadascun dels individus. D’eixa banda, no podem aplicar les mateixes tècniques a tots els nostres clients. Quan volem vendre un producte, escoltar és doblement més important que parlar. S’han de detectar les necessitats individuals de la persona que té la intenció de comprar per a individualitzar la nostra proposta.

 

3. Treballa per a integrar els 5 sentits

El neuromarketing funciona a través dels cinc sentits. Escoltar el venedor,  fixar-nos en allò que veiem o en les ofertes disponibles, intervé directament al procés de compra. Però no són els únics aspectes a tenir en compte.  Les percepcions que es poden generar a través del tacte, el gust o l’olfacte també tenen la seua influència als processos de venta. Establir un olor que el client identifique amb el teu negoci, il·luminar correctament aquells productes que es volen destacar o crear espais que d’una u altra forma connecten amb el client, són aspectes que s’han de treballar des de les empreses. L’objectiu del neuromarketing en aquest sentit, és crear una imatge de marca amb la qual els clients estiguen còmodes. Per tot allò, és important que els cinc sentits estiguen presents des del mateix moment que el client entre en contacte amb nosaltres. 

 

4. Millora la teua proposta

Al fil de les premisses anteriors, no basta únicament amb llançar una proposta de valor potent al mercat ja que hem d’adaptarla a les demandes del mercat. Pot ser que el producte o el servici que intentes vendre siga perfecte, però pot ser, sobretot al principi, que la proposta no siga suficient per a captar l’atenció dels nostres clients. Si realment vols traslladar la teua passió pel producte o servici als teus clients, és fonamental que busques una manera de potenciar-lo. Si coneixes be els clients i tens una proposta de valor significativa, preparar el producte o servici per a arribar exactament a les persones que vols arribar, serà la tasca més senzilla.

 

5. Aposta per la senzillesa

Altre dels factors destacables pel que fa al Neuromarketing és que el menys és més. Quan creixem, les responsabilitats i les tasques diàries es multipliquen, per això busquem les facilitats i la senzillesa a l’hora de fer una compra. Tot allò que facilite la nostra labor diària i que ens evite perdre el temps, generarà major interés per la compra que allò que necessita manual d’instruccions inclús per a llevar-lo del seu envoltori.

 

En definitiva, apostar pel neuromarketing a la teua empresa, és treballar per a generar sensacions als clients. Unes sensacions que posteriorment, derivaran en emocions i que seran clau en la decisió final de compra.

Les marques que verdaderament perduren al llarg del tems, no solament destaquen per la qualitat dels seus productes o pel preu dels mateixos, si no per la seua capacitat per aconseguir que els seus clients senten que són ells els que tenen la sort d’apostar per la marca i no al contrari.

 

¿Vols aprendre més sobre neuromarketing? T'esperem a la jornada `Vendre a través de les emocions' que impartirà el dimarts, 6 de març, Yolanda Pérez al CEEI. Pots inscriure't  ACÍ.

5.126 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO