Per què és necessari tenir un públic objectiu ben definit?
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el martes, 13 de marzo de 2018 a las 14:23
A l’hora de llançar un projecte, un dels principals aspectes que hem de tenir en compte és establir el nostre mercat. A pesar de que les possibilitats que genera Internet ajuden a arribar millor als clients, hem de partir de l’idea de que el mercat no és infinit.
Al mateix temps que creixen les opcions per arribar millor al públic objectiu, creix la competència. D’eixa banda, conèixer al client i entendre les seus necessitats serà bàsic per a marcar les línies a seguir en la teua estratègia i conseqüentment, aconseguir els objectius del teu projecte.
Conèixer exactament qui està darrere de les compres del teu producte o servici suposa grans avantatges per a l’organització. Vols descobrir les més importants? Et mostrem les més importants.
- Millora la definició del objectius de l’empresa
Descobrir a les persones que estan darrere del creixement de la marca facilitarà enormement l’establiment dels objectius que marcaran les línies d’acció de l’empresa. Per aquest motiu, serà fonamental no solament comptar amb variants demogràfiques com l’edat, el gènere o el lloc de residència, entre altres. Si no que s'haurà de comptar també amb aspectes més qualitatius com interessos, estils de vida, etc.
- Ajuda a Optimitzar els recursos i pressupostos de l’empresa
Quan més aspectes del client coneixes, més temps i recursos hauràs d’invertir per a encertar amb els teus accions diàries.
Si parlem, per exemple, del pla de marketing, i sabem exactament a qui van dirigits els missatges, facilitarà molt la tasca. També serà clau per a decidir fàcil i ràpidament quins són els canals més òptims per a llançar qualsevol tipus d’acció.
- Facilita la definició de la demanda
Abans d’iniciar qualsevol projecte, és fonamental tantejar el mercat i descobrir si verdaderament hi ha gent interessada en ell. Si has descobert que sí, s’haurà de definir molt be a eixe públic ja que així, serà molt més senzill esbrinar el tros de pastís que et correspon al mercat.
- Millora l'adaptació als canvis
La societat i les nostres necessitats estan canviant contínuament. Per això, conèixer el camí que segueix el nostre públic, ens permetrà seguir-ho i descobrir en tot moment els següents passos que s’han de realitzar. Així, podrem avançar-nos a ells i treballar en valent per a que cada gir inesperat no ens agarre per sorpresa.
- Permet Conèixer millor a la competència
Definir molt be al teu públic també et permetrà descobrir quines són les empreses que realment estan lluitant pel mateix mercat que tu. Amb eixa informació, també es podran investigar millor les línies de actuació bàsiques de la competència.
- Consensua els interessos de l’organització
Un públic ben definit, ajudarà a la cooperació entre diferents departaments de l’organització ja que tots treballaran pels mateixos objectius. Serà més senzill interioritzar que les accions que cada treballador realitza dintre del seu departament, han d’anar en la mateixa línia que els de la resta de departaments. D’eixa banda, es fomentarà el treball en equip gràcies també a una visió comú dels objectius.
Definir al teu públic objectiu no serà una tasca fàcil. No obstant, és un dels pilars clau de qualsevol tipus de projecte que vages a iniciar.
13/03/2018 14:23 | Trianabueno
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)