La importancia d'una bona reputació en línia
La reputació en línia és un concepte sorgit com a conseqüència de l’entrada de les marques en el món 2.0.
Publicado el viernes, 16 de diciembre de 2016 a las 12:32
La reputació en línia es defineix com al prestigi o estima d’una persona o marca en Internet. Però cal tindre en compte que esta reputació no la genera directament una firma, sinó les persones que interactuen amb ella en els diferents canals que ens proporciona la xarxa, i que és a través d'esta on els subjectes transmeten opinions que posicionen la marca i li donen esta reputació.
El fenomen d’amateurització de continguts o el contingut generat per l’usuari a través de mecanismes com ara fòrums, blocs o xarxes socials és la clau de la reputació en línia d'una determinada marca. Així, podem dir que és el consumidor mitjançant les seues opinions qui genera climes d'opinió i, per tant, ajuda a debilitar o fer forta una determinada empresa o producte. Per això, és de vital importància mantindre la bona reputació i atendre tots els interlocutors que puguen o participen en este procés comunicatiu.
Entre les claus més importants per a gestionar de la manera més correcta la reputació d’una empresa estan les següents:
– Tot el que té transcendència en el món en línea termina afectant l’offline i viceversa, de manera que no s’han d’escatimar esforços a l’hora de realitzar accions conjuntes que potencien simultàniament una empresa o marca.
– El nou escenari 2.0 ens obliga a aprofitar-nos de tots els seus avantatges i a apostar fortament per gestionar de manera eficient la comunicació d'una empresa. Si es fa correctament, la reputació en línia serà l’esperada.
– Cal estar atents davant d’una possible crisi de reputació i comptar amb les ferramentes per tal d’aturar-la de manera ràpida i efectiva. Davant d’un mal comentari, cal donar una resposta convincent dins d’uns límits de temps raonables, tenint en compte que Internet es mou a una velocitat de vertigen. Per això la importància que les empreses puguen comptar en les seues plantilles o de manera externa amb persones especialistes en màrqueting i comunicació.
– Si acostumem els usuaris a un contingut en línia de qualitat, podrem pal·liar atacs contra la marca o oblidar més ràpidament possibles relliscades.
En definitiva, en l’actualitat és decisiu per a la bona marxa d'una empresa mantindre una reputació en línia immillorable ja que, a més de donar imatge de fiabilitat, ajuda a millorar el seu posicionament en els cercadors. Un objectiu que s’aconsegueix tenint una presència adequada a les xarxes socials, fent recalcament en treballs d’email marketing, en Google Adwords i mitjançant un bloc actiu per tal de millorar la comunicació amb els nostres seguidors.
Un complet treball que pot aconseguir-se confiant en el departament de comunicación i màrqueting de Confinem.
Inma Martí i Marta Garrido
Consultores de comunicació de Confinem