El món en línia és un altre canal de vendes, una bona oportunitat per augmentar ingressos
Entrevista realitzada a Santiago Pardilla, CEO de l'agència Community Análisis
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el miércoles, 13 de septiembre de 2017 a las 10:56
Quina és l’activitat principal de la teua empresa? Quins serveis ofereixes i a qui van dirigits?
Som una agència de màrqueting digital que oferim diversos serveis. Els que més ens demanen els clients són el disseny i desenvolupament de webs i tendes online, millorar el posicionament a Internet (SEO), creació i gestió de campanyes de publicitat online (sobretot amb Google AdWords), gestió de xarxes socials (Community Manager) i disseny gràfic, com pot ser: disseny de logotips, banners, cartells, rètols, etc. En general, són aquests els serveis que més ens demanen.
Estem orientats a PIME, tot i que també hem treballat per a grans marques nacionals.
De quina forma poden repercutir els teus serveis en les persones emprenedores, autònomes i empreses?
Treballem amb empreses que volen millorar la seua visibilitat a Internet i aconseguir potencials clients.
Si hi ha usuaris cercant allò que jo oferisc (serveis o productes) i no apareix la meua empresa en aquestes cerques, estic perden clients i ingressos. Nosaltres treballaríem per aconseguir que aparega en els primers resultats dels cercadors (no només Google).
Altres empreses, en canvi, ja tenen una presència a Internet, però necessiten millorar el seu web, que al final és una mena de targeta de presentació online, o no tenen una estratègia de màrqueting digital establerta.
D’altra banda, en marques de calçat, ens orientem més a aconseguir crear una comunitat de seguidors, millorar el seu impacte a les xarxes socials i iniciar col·laboracions amb persones influenciadores i bloguers de moda. Aquests són punts essencials, sobretot, per a marques noves.
Cada cop van sorgint més empreses dedicades a la consultoria de màrqueting online, tema de posicionament, comerç electrònic, etc… Davant d’açò, quins valors afegits destacaries amb respecte a empreses afins a la teua activitat?
Nosaltres el que posem sobre la taula, quan parlem amb un client, és la nostra experiència en diferents projectes, tant del sector del calçat, advocats, educació, etc. Li diem que, si volen, poden contactar amb altres clientes o dirigir-se al nostre web i veure l’opinió d’aquests clients sobre el nostre treball i els objectius assolits.
Encara més, volem que existisca una personalització segons el projecte. No serveix el mateix per a una tenda online de parafarmàcia que per a una marca de calçat, encara que les dues siguen comerços electrònics. Així, cada client té un to, unes accions, una estratègia... diferents.
Igualment busquem orientar els clients, sobre millores o noves accions que poden millorar la visibilitat a Internet.
Per acabar, els diem la veritat, no prometem miracles. Al final, és el món en línia. És un altre canal de vendes –una bona oportunitat per a augmentar ingressos– però on és més difícil que et compren que en offline.
Amb quin tipus de dificultats t’has trobat a l’hora de crear la teua empresa?
Los inicis són durs. La major dificultat, en ser una empresa que necessita clients, és la de la seua recerca per tal d’aconseguir una estabilitat. Però, poc a poc, s’ha anat aconseguit aquest equilibri.
També, la incertesa en no saber si açò funcionaria o no. Jo, des que vaig iniciar l’empresa, he rebut ofertes de treball –que he refusat sense saber si després me’n penediria–. Aquí prens la decisió i vas cap endavant.
¿Quins avantatges destacaries d’estar a un viver d’empreses?
Vertaderament és una oportunitat única. El principal avantatge per a mi és tenir a possibles clients a l’altra banda de la porta. A més que tens, a poques passes, uns assessors per a temes de finançament o internacionalització que et resolen tots els dubtes.
Jo crec que és un avantatge molt important i, sempre que m’han demanat per elles, he aconsellat entrar-hi.
Per acabar, quins projectes de futur tens a la vista? Cap fita professional que vulgues compartir amb nosaltres?
Un dels majors assoliments aconseguits és el bloc d’Actualitat i Ciències Socials: ssociologos.com. El vaig fundar fa uns anys quan començava amb el màrqueting digital i actualment té un milió i mig de visites a l’any. Diguem que és una de les coses de les que més satisfet estic.
Pel que fa a projectes futurs, tinc alguns en ment però, de moment, me’ls guarde per quan tinga més temps.
Santiago Pardilla estarà amb nosaltres el proper dia 21 de setembre i impartirà la jornada Com crear una estratègia SEO per al teu web
13/09/2017 10:56 | enperez
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)