Casos d'èxit i networking configuren la segona part del Focus Marina Baixa 2017
Protagonitzat per les empreses innovadores de la comarca
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el lunes, 02 de octubre de 2017 a las 08:50
La millor continuació per a la conferència de Ferran Adrià, en el passat esdeveniment Focus Marina Baixa 2017, fou la presentació dels casos d’èxit. Una proposta que captà l’interés de desenes de persones en el públic i que comptà amb la participació de Guillermo Campos, president de JOVEMPA Marina Baixa.
Les quatre empreses invitades, amb base a diferents localitats de la comarca, procedien d’àmbits de negoci ben diferents. D’aquesta forma, es donaren a conèixer l’experiència i les problemàtiques de casos tan diferents com el de Gastroeventos, plataforma d’esdeveniments gastronòmics, Dragonet Comunicaciones, proveïdor de serveis de telefonia i internet, Blau Comunicación, productora audiovisual i d’esdeveniments i Grupo Siggo, especialitzada en anàlisis i consultoria d’elements mediambientals.
El CEO de Gastroeventos, Cesar Moreno, indicà que la base del seu projecte radicava en l’objectiu de centralitzar tota la informació de la restauració i les seues activitats en una única plataforma. Amb aquest principi es va posar en marxa la pròpia app que compta, hui, amb una bona nòmina de descàrregues i una experiència d’usuari que va més enllà de la base de dades amb ofertes i promocions especials.
El gerent de Dragonet, David Corredor, apuntà a la crisi de 2010 com a principal motor del canvi en la seua empresa. A partir de la seua fortalesa principal, la proximitat amb el client, han buscat adaptar la seua oferta a les necessitats demandades. Són pioners en la instal·lació de fibra òptica a la Marina Baixa, projecte que comptà amb el suport de les institucions europees i nacionals. Gràcies a la seua conversió, també, en operador virtual, poden oferir un paquet de serveis, molt complet, amb preus competitius.
Alberto Giulianotti, CEO de Blau Comunicación, mostrà la diversitat d’activitats que gestiona la seua empresa: una agència especialitzada en comunicació corporativa i altres serveis de producció, consultoria i màrqueting. A nivell de funcionament intern, exposà que compten amb un consultoria externa amb la finalitat de concretar un pla d’empresa a més llarg termini i que, de manera innovadora, han establert la figura del responsable d’equip. D’aquesta forma, poden treballar de manera coordinada i específica en cada projecte.
Finalment, el CEO del Grupo Siggo, Severino Signes, enumerà els diferents serveis que ofereixen: laboratori, consultoria, formació, avaluació, enginyeria i subministres. Es tracta, doncs, d’un servei global integrat que afronta, ara, el procés de creixement a d’altres regions limítrofes. En tots els departaments es treballa amb la idea de la innovació i tenen, en la seua plataforma de formació, un dels reptes més importants del futur.
La darrera activitat de la jornada fou el taller de networking-training que dirigí Beatriz Muñoz, formadora i coach del Club Empresarial de la Marina. A partir de la tècnica AIDA (atenció, interès, desig i acció), la ponent explicà com hem d’afrontar el plantejament del missatge al client per aconseguir, d’aquesta manera, que vulga comprar el nostre producte. La tècnica, a més, serví per posar en contacte als diferents participants en el taller. Disposats en parelles, els integrants del públic, seguiren les indicacions de Muñoz i descobriren com la seua metodologia servia per a despertar aquests elements emocionals i racionals que intervenen, també, en el moment de la venda. Aquesta és una forma d’aprendre a diferenciar-se per accedir al mercat i obtindre vendes.
02/10/2017 08:50 | xaviermas
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)