Long Tail
Model de Negoci
jueves, 12 de diciembre de 2019
El concepte de model "Long Tail" (Cola llarga) és un termini encunyat, en l'any 2004, per Chris Anderson, editor de la revista Wired i referent en innovació a escala mundial. Fins eixe moment, el mercat basava el seu èxit en grans vendes d'uns pocs productes: uns pocs es repartien el pastís i deixaven unes poquetes molletes.
Amazon (que serà l'exemple de llenç de Model de Negoci que desenvoluparem en aquesta fitxa) fa tot el contrari: apostar per les molletes. És a dir, per un model de negoci que es basa a vendre molt poc de molts productes. Actualment, el 80% dels ingressos d'Amazon provenen d'eixa multitud de productes minoritaris.
Els models Long Tail consisteixen a vendre menys de més, vendre menys quantitat d'un producte d'un ampli dossier de productes. Vendre menys volum però de més productes suposa un baix coste d'inventari i robustes plataformes amb productes de nínxol disponibles als compradors interessats.
A més, el concepte general que tenim d'Amazon com a "supermercat digital" no engloba tot el seu model. Fa pocs mesos va comprar la cadena de supermercat “Healthy” més gran dels Estats Units, té un dels més grans serveis de servidors cloud a escala mundial (Amazon Web Services), una xarxa de col·laboradors certificats en tots els països del món, un dels sistemes logístics més eficients que existeixen (FBA) i que permet serveis com "Prime", servei de TV en Streaming, "Prime Video", produccions pròpies de pel·lícules, documentals i series i actualment està treballant en el desenvolupament i posicionament de més de 150 marques pròpies de tota mena de productes (bellesa, roba, tecnologia...).
....
Descàrrega l'arxiu per a obtindre tota la informació sobre aquest model de negoci.
modelo de negocio emprenemjunts long tail dias especiales black friday single's day modelo long tail
12/12/2019 12:35 | opoveda
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)