5 empreses que han triomfat gràcies al Design Thinking
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el lunes, 30 de abril de 2018 a las 08:38
Millorar la cultura al treball, aconseguir processos d’innovació eficients, disminuir costes o integrar els usuaris al projecte empresarial, són alguns dels principals objectius que persegueixen les empreses a l’hora d’apostar pel Design Thinking com metodologia estratègica.
El Design Thinking pot ser un aliat per a desenvolupar noves propostes i observar l’entorn des de diferents òptiques, tot allò sense oblidar les necessitats i inquietuds del client.
No es tracta únicament de crear coses noves, si no que parlem de millorar processos, servicis, idees o projectes per adaptar-los a les necessitats de la societat. Existeixen molts exemples al mercat que argumenten el potencial del Design Thinking i els beneficis que ha reportat a les que hui són, grans empreses a sectors tan diversos com la moda, la salut, l’educació o la tecnologia, entre altres. Hui fem un repàs per algunes de les empreses que han aconseguit l’èxit a través de projectes de Design Thinking.
APPLE
Apple va ser una de les primeres companyies que va apostar pel Design Thinking al desenvolupament de la seua estratègia. Steve Jobs deia que ser emprenedor no té a veure amb el diner o la fama, té a veure amb la capacitat per a resoldre problemes a la societat i la passió per a crear oportunitats on la gent solament veu problemes. La seua forma de treballar, per tant, va orientar l’empresa per a unir disseny, tecnologia i simplicitat, les bases de qualsevol dels seus productes amb els quals ha aconseguit conquistar els seus clients i, conseqüentment, arribar a l’èxit.
AIRBNB
L’empresa dedicada a l’oferta d’allotjaments particulars i turístics a través de la seua plataforma web va passar de guanyar 200€ setmanals a situar-se en la seua posició actual, gràcies a un procés de Design Thinking. Al 2009, després d’adonar-se que el seu projecte no era viable, els seus fundadors, van decidir posar-se en la pell dels clients per a conèixer les seues necessitats. D’eixa banda, van començar a analitzar els seus possibles errors i a parlar directament amb els seus clients per a descobrir quins eren els principals problemes que suposava la plataforma. Una vegada realitzats els canvis que van sorgir amb motiu del seu treball d’investigació i d’analitzar els resultats obtinguts, van arribar al model de negoci actual, model amb el qual han revolucionat el sector del turisme.
BBVA
La banca és altre dels sectors que més està apostant pel Design Thinking als seus processos de treball i BBVA és un exemple. Amb l’ajuda d’IDEO, han creat caixers més humanitzats, els quals s’adapten millor a les necessitats dels seus clients. Ja s’han instal·lat alguns a Madrid i el seu objectiu és convertir les operacions en accions senzilles, segures i pròximes. Aquesta nova proposta va sorgir d’un treball de Design Thinking ja que per a desenvolupar esta nova idea s’ha tingut en compte l’experiència del client així com la comprovació posterior.
IKEA
Alguna vegada, abans del naixement de IKEA, algú s’havia plantejat que un moble amb un disseny modern i amb un preu inferior al mercat, poguera ser reduït a una caixa de cartó i transportar-lo fàcilment amb un turisme? Segurament no, i molt menys encara que una persona, amb senzilles indicacions, poguera muntar-ho. El Design Thinking també ha tingut a veure amb el creixement d’aquest gegant suec. A més, als últims anys, han apostat per la sostenibilitat tant al disseny com a la comercialització del seus productes, la qual cosa també és un exemple de la importància que li atorguen a les demandes del client.
ZARA
Des dels seus inicis, Zara ha volgut aplicar el Design Thinking al creixement i desenvolupament del negoci. Els seus inicis ja atenien a un procés en el qual es tenia en compte les demandes de la societat per accedir a dissenys de moda a un preu raonable. Al llarg dels seus anys, han seguit apostant per aquesta metodologia. A l’actualitat estan treballant per a millorar l’experiència de l’usuari al sector retail. Per aquest motiu, estan realitzant i testejant les primeres probes de realitat augmentada en algunes de les seues tendes.
T’han convençut aquests exemples per a aplicar el Design Thinking a la teua empresa o start-up? Si busques l’èxit, comença a explorar el teu entorn i a alinear les teues propostes a les dels teus clients. Nosaltres te recomanen que entres a BIKCEEI i comences a descobrir totes les eines per a construir idees viables a la teua organització.
30/04/2018 08:38 | Trianabueno
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)